vrijdag 27 juni 2014

Midden in de nacht, bij een pompstation langs de snelweg * EWA mei 2014

1986 -- De A14 van Magdeburg via Leipzig naar Dresden


Het oponthoud bij de grensovergang Helmstedt/Marienborn duurde korter dan verwacht, dus rijd ik al voor middernacht over de A14 richting Dresden. Vlak voor Leipzig, bij Seelenau an der Saale, is een pompstation met snackbar en een parkeerplaats, waar ik vaker op weg naar Praag overnacht.
Zoals overal in de DDR, schijnen de lantaarns een vaag, mistig licht over de parkeerplaats; ik ben eraan gewend. Ik sluit de auto af, steek een sigaret op en slenter naar de snackbar.
De broodjes zijn er smakeloos en taai, de ersatz-cola smaakt naar chemie, maar Gerlinde maakt alles goed. Ze is rondborstig, getooid met een rode, krullende haardos en ze schijnt, hier in de DDR, de enige vrouw met stralende ogen en een vrolijke lach.

De deur van de snackbar is dicht, op slot. Er brandt wel licht, maar er zijn geen klanten en Gerlinde staat ook niet achter de bar.
Ik klop op de deur, sla hard op de deur, maar niemand reageert.
De deur is en blijft dicht.

Bij mijn auto staat een schaarsgeklede en blondgetooide dame. Ze heet Lena, zegt ze. En ze wil dringend met mij praten; niet hier op de parkeerplaats, maar verderop, bij de afrit Seelenau. Op de een of andere manier komt ze me bekend voor. Ze heeft bekende trekken in haar gezicht, maar ik breng ze niet thuis.
Lena streelt haar tepels en kijkt mij strak aan. Ik doe het portier voor haar open en we rijden samen richting Seelenau.
Lena doet de knoopjes van mijn shirt los, doet mijn broekriem los, doet de rits van mijn broek omlaag. Ze likt aan mijn oor, ze streelt over mijn borst.

Hier zijn we veilig, hier is geen Stasi”, fluistert Lena in mijn oor, terwijl zij mij verder uitkleedt. En ondertussen streel ik haar haren, haar schouders, haar armen en kus haar wang.
Helemaal naakt, duwt Lena mij de auto uit. Ze leidt me over een bospad de duisternis in, het donker in en doet dan haar zaklantaarn aan, om mij het pad te wijzen.
Kijk, dat is een mooie boom”, zegt Lena en ze beschijnt een oude, grove den met haar lantaarn. Ik begrijp niet waarom zij die boom zo mooi vindt. Maar ondertussen is mijn penis stijf en kloppend hard, wil ik weten wie Lena is, zou ik haar willen uitkleden en overal willen kussen!
Lena duwt mij tegen de boom, mijn rug tegen de boom, mijn armen om de boom en ze sluit mijn polsen in handboeien.

Je pik is stijf!”, zegt Lena, “wil je zo graag voor mij klaarkomen?”
Ze streelt mijn ballen en trekt mijn pik; ik voel de zenuwen door mijn rug gieren, voel mijn billen spannen en mijn ballen bollen; mijn pik klopt, mijn eikel is heet, ik wil spuiten ...!
Lena stopt met trekken. Ze zoent mij, zoent mij zoals nooit iemand mij heeft gezoend, zo heet, zo zacht, zo zoet.
Je mag niet zomaar klaarkomen! Dit is de DDR en dus moet iedereen gehoorzamen aan de partij. Je mag alleen maar klaarkomen als de partij daar toestemming voor heeft gegeven. Dus is het maar goed dat de Stasi hier nooit komt, want als de Stasi ziet dat je voor mij klaarkomt ...”.
Dan heb ik een probleem, concludeer ik. Want Lena is weer gaan trekken, ze zuigt mijn pik, en ik heb geen toestemming van de partij om te spuiten!
In mijn tenen, achter mijn oren, iedere cel in heel mijn lijf trilt van opwinding, zweetdruppels parelen over mijn huid, mijn ballen exploderen, mijn pik wil spuiten, ik wil klaarkomen!

Maar Lena stopt weer, met strelen en trekken. Ze bijt in mijn tepels, ze knijpt in mijn ballen. De pijnscheuten verdrijven de opwinding uit mijn lijf. Ik raak buiten adem en voel me draaierig, gelukkig steunt de boom mij in de rug.
Je pik wordt slap!”, zegt Lena, “wil je niet meer voor mij klaarkomen?”
Nog voor ik op haar vraag kan reageren, slaat Lena mij met de vlakke hand, hard op mijn ballen. Een heftige pijn in mijn slapen maakt zich van mij meester.
Ze slaat nog een keer en nog een keer, harder en harder.
Mijn ogen draaien in mijn kassen, ik zak door mijn knieën, waardoor mijn armen omhoog, achter de boom, strekken. Het doet pijn, het oprekken van mijn armen, de knieën op de ruwe bosgrond.

Als ik weer bij bewustzijn kom, is het donker. Donker en stil. Waar zou Lena zijn?
Mijn polsen zijn niet meer geboeid, in plaats daarvan is mijn geslacht in een cock cage opgesloten.
Ik zit op mijn knieën, naakt en gekooid, in een bos bij Seelenau en ik heb geen idee wat te doen, behalve wachten tot de zon opkomt, zodat ik kan zien waar het pad is, naar mijn auto.
Er staan twee VOPO’s bij mijn auto. De portieren zijn open, de achterklep staat open. De agenten onderzoeken de inhoud van mijn auto, mijn kleren, mijn bagage, alles.
Zornig, ein Holländer!”, brult de dikkere van de twee, tegen zijn collega. “Du bleibst hier, ich gehe zurück im Dorf und hohle mir die Stasi. Ich möchte mir nicht die Finger brennen.“

De overgebleven VOPO leunt tegen de auto, speelt met een sleutelbos, doet de pet af, en schudt haar rode haren in het rond. Een vrouw? Alleen in het bos? Er klopt iets niet!
Ik schraap al mijn moed bijeen, ik stap vanachter de boom waar ik verscholen was, ik loop naar mijn auto, recht op de vrouw af.
Ze trekt haar pistool niet, maar wijst met haar vinger naar de grond, beveelt me te kruipen, kruipen voor haar, kruipen naar haar toe. Zij weet wie ik ben, heeft mijn paspoort gezien, ze heeft mij allang herkend. Het is Gerlinde? Het is Gerlinde!
En ze laat me knielen, knielen voor haar.
Ze werpt een minachtende blik op mijn lijf, op mijn gekooide geslachtsdeel. Ze rammelt met de sleutelbos en glimlacht geheimzinnig

Ik heb altijd gedacht dat zij mij ook leuk vond, zoals ik haar leuk vind. Het is niet voor niets dat ik altijd even pauze nam, iets ging eten en drinken, soms zelfs overnachtte op “Rastplatz Seelenau an der Saale”. Ik droomde zelfs van haar, als ik weer terug was in Nederland.
Wilde je echt klaarkomen voor mijn dochter?”, vraagt ze me. Ze verwart mij, met die vraag, want ik wist niet dat Gerlinde een dochter heeft, ik weet niet of Lena haar dochter is. Hoe weet Gerlinde dat Lena mij naar hier heeft ontvoerd, dat ze mij heeft afgetrokken, dat ik niet ben klaargekomen, terwijl ik dat wel had gewild? En heeft zij de sleutel van mijn cock cage, kan zij mij werkelijk bevrijden van mijn kooi?
Ja, dus!”, concludeert zij uit mijn getwijfel en gestamel.

Gerlinde beveelt mij in te stappen in mijn auto, niet achter het stuur, niet op de bijrijdersplaats, maar in de kofferbak. Mijn plek is alles behalve comfortabel, de autorit over hobbelende paden en daarna over een betonplatenweg is onplezierig en pijnlijk. Ik ben blij als de auto eindelijk geparkeerd wordt en stilstaat.

Stil. Stilte.
Ik had gedacht dat Gerlinde me zou bevrijden, dat zij mijn reddende engel is. Maar er gebeurt niets. Ik lig in het donker, ik hoor niets en niemand, ik lig in de achterbak van mijn eigen auto.
Waar ben ik? Op de parkeerplaats van “Rastplatz Seelenau an der Saale”, op het binnenplein van het Stasi-kantoor in Seelenau?
Hoe laat is het? Wie doet de kofferbak van mijn auto open?
Ik ben bang, bang voor wat gaat komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten